Temaåret - Kunskap som lindrar

2012 – Ett år med diagnoskunskap

Var extra uppmärksam på annonser i dagstidningarna i år. Ett antal föreläsningar kommer att arrangeras för allmän-heten, runt om i Värmland, om våra reumatiska diagnoser och livsstilsfaktorer som kan påverka oss. I föreningen kan du hitta sammankomster med både information och samtal om hur man kan leva ett bättre liv med en reumatisk diagnos. Hitta aktiviteterna i Bladet och här på hemsidan.

Temat är Kunskap som lindrar
Diagnoskunskap innehåller många aspekter: att klara av vardagen och leva med en sjukdom, träning, kost, den mentala biten, medicin, behandling och vad som faktiskt händer i kroppen. Att lära sig mer om sin diagnos är viktigt för den som lever med en reumatisk sjukdom och för anhöriga.

Vi hoppas att vi får både umgås med er och samtala med er i olika sammanhang 2012 under temat - kunskap som lindrar.

Styrelsen och diagnosombuden