Öppet Hus på SATS City

ÖPPET HUS på SATS City, Norra Strandg 17.
Torsdag 22 mars kl 10.30—16.30.

Den här dagen riktar sig till dig som medlem i Reumatikerföreningen men också till andra personer som känner stelhet och värk i muskler och leder.

Programmet kommer att läggas upp som en informations- och kunskapsdag där du får information om vad Sats har att erbjuda. Representanter från reumatikerföreningen kommer att finnas på plats.

I programmet ingår bl a föreläsning med reumatikergruppens sjukgymnast Lolita Thomsen om positiva effekter av rörelseträning. Dietist Marina Sjöberg föreläser om kostens be-tydelse. Vi får också ta del av hela utbudet på Sats. Vi visas runt i lokalerna och får under ledning av Sats-instruktörer se exempel på olika program och ”pröva på” olika aktiviteter.

Vi hoppas att dagen skall ge nya kunskaper och inspiration att hitta roliga vägar att må bättre!

Varmt välkommen, den tid som passar dig!!!

”att öka på rörlighet och muskelstyrka ger oss bättre förutsättningar att må bra och klara vardagen”

Program för dagen hittar du här.

Mer information om vårt samarbete med SATS hittar du här.