Yoga

I höst kör vi yoga på Yogaskolan, Ett prova-på-tillfälle den 7/9 och kursstart den 21/9

Under hösten har du som är medlem i Reumatikerföreningen Karlstad möjlighet att delta i en yogakurs på Yogaskolan, Västra Kanalgatan 3.

Yoga är en samling redskap för att stödja hälsa och livskvalitet. Skonsamma rörelser används för kroppsmedvetenhet, balans, rörlighet och styrka. Med hjälp av medveten andning kan vi lättare komma ner i varv och hitta mer fokus och närvaro. Vi tränar avspänning som hjälper oss att slappna av och hitta vila och återhämtning. Under passet arbetar vi sittande på stol eller stående. De som vill kan komma ner till liggande för avspänning men de flesta brukar föredra att sitta. Passet är upplagt så att alla kan vara med och arbeta utifrån sina förutsättningar.

Vi erbjuder en yogakurs på 8 ggr med start onsdag den 21/9, som sen pågår fram till onsdag den 9/11.

Prova på onsdag 7 september kl 13

Vi erbjuder dig dessutom att komma till Yogaskolan, Västra Kanalgatan 3, och prova hur det känns att utöva yoga. Ingen anmälan—det är bara att dyka upp!

Hela kursen kostar 720 kr men föreningen subventionerar genom rehabiliteringspengen så den kostar endast 220 kr/deltagare.

Du anmäler dig antingen på plats på prova-på-dagen den 7/9 kl 13.00 alt till exp på tfn 054-21 74 74 senast 14/9.

Anmälan är bindande. Betalning sker direkt till Reumatikerföreningen.

Passa på att delta i yoga vid detta unika tillfälle!