Gulli Olssons Solbergafond

Passa på att söka bidrag före 1 mars!

Reumatikerföreningen i Karlstad kan erbjuda Er medlemmar att söka bidrag ur Gulli Olssons Solbergafond.

Föreningen förvaltar denna egna fond till förmån för medlemmarna. Bidrag ges till medlemmars rehabilitering och hjälpmedel.

Tips! Läs nedanstående paragraf och sök gärna bidrag till någon av föreningens rörelseaktiviteter under året.

§4 Utdelning

Fonden utdelar bidrag en gång om året. Utdelning sker endast av avkastning på kapitalet. Ansökan skall inlämnas till styrelsen senast 1 mars. För att kunna få bidrag skall personen som söker varit medlem i Reumatikerföreningen Karlstad minst tre år vid ansökningstidens utgång. Bidrag skall inte ha givits de tre senaste kalenderåren.  Utdelningen av bidrag beslutas av styrelsen. Bidraget ges med maximalt belopp 1000 kr per person. Varje ärende behandlas enskilt. Kvitto på inköpt hjälpmedel skall redovisas senast 31 december 2015.

Dessa fondstadgar fastställdes av årsmötet 18/2 2007.

Ansökan görs på särskild blankett (finns på exp och vår hemsida) före 1 mars 2015, och lämnas in till föreningens exp.

Vill du läsa hela stadgarna för Gulli Olssons Solbergafond så finns de att få från expeditionen.

/Styrelsen

För att läsa fullständiga stadgar och för att hämta särskild ansökningsblankett klicka här.