Efterlysning!

Årsmötet 2017 känns väldigt långt borta, men för oss som sitter i valberedningen går tiden fort. Vi behöver fylla på vår styrelse med ytterligare kompetenta personer och vi kan också tänka oss att utöka styrelsen.

Vår förening har över 500 medlemmar och för att se till att det blir aktiviteter av allehanda slag så behöver vi många som hjälper till i det arbetet. Dels behöver vi personer i styrelsen men vi behöver även personer som kan tänka sig att hjälpa till vid enskilda aktiviteter.

Vi behöver män och kvinnor som gillar ideellt arbete av allehanda slag. Ibland kan det vara att diskutera olika aktiviteter för medlemmarna, ibland att vara med och genomföra dom, ibland att hålla i träffar för medlemmar, ibland hjälpa till med att fixa kaffe mm. Det finns uppgifter för alla och vi i valberedningen är övertygade om att bland våra över 500 medlemmar, så finns det många som är sugna på att ta sig an en uppgift. Ju fler vi är som hjälps åt desto enklare blir det.

Så vi i valberedningen - Anne Carlsson och Görel Nyström och undertecknad - ber er nu fundera på om ni inte skulle vilja ingå i en bra styrelsegemenskap eller som sagt hjälpa till på annat sätt. Det kan ju också vara så att någon är blyg och inte vågar säga till, be gärna en kamrat att föreslå. Eller det kan ju vara så att ni vet någon som är bra inom ett område, tveka då inte att höra av er till oss med det namnet.

Vi väntar med spänning på alla namn, som nu kommer att välla in till oss. TACK!

Christina Wahrolin ordförande i valberedningen

070 252 97 88, christina@wahrolin.com