Sommarresa

Kom ihåg att anmäla dig till vår sommarresa till Karlskoga-Nora-Lindesberg tisdag den 5/6!

Första stopp är Nobelmuseet i Karlskoga där får vi en dramatiserad guidning. Vi fortsätter till Nora för att äta lunch på Nora stadshotell, därefter möts vi av Åke Mossberg som berättar om Nora. Åke har också en fotoaffär med en samling gamla kameror. En stund för egna strövtåg hinner vi säkert med innan resan fortsätter till en handelsträdgård i Lindesberg där finns det möjlighet att köpa växter o mycket mer... eller bara njuta av all vacker grönska! Här finns också möjlighet att (till självkostnadspris) köpa fika eller kanske en glass.

Avresa från Norrstrandskyrkan kl 8.20 och beräknad hemkomst kl 19.00.

Föreningen sponsrar så priset är endast 400:-/medlem. I priset ingår resa, lunch, inträden och guidningar.

Anmälan till exp tfn 054-217474 senast 23/5. Anmälan är bindande.

Vi reser tillsammans med Reumatikerföreningen Kristinehamn och antalet platser är begränsat så först till kvarn gäller.