Rapport från Selma SPA-resan 5/10

40 medlemmar klev på bussen kl 07.00 en torsdagsmorgon  i den kyliga höstmorgonen för att åka mot ett varmt och gott ställe - Selma Spa i Sunne.

”Reseledaren” i form av Christina hälsade oss välkomna och så bar det av med bussen. I en vacker dimma lotsade oss den säkra chauffören på kringelkrogiga vägar till Sunne. Frukostbordet stod uppdukat med mängder av mat - äggröra och bacon, kycklingkorv, yoghurt och fil och allehanda goda tillbehör. Frukter, bröd i mängder liksom ostar och korv och grönsaker och givetvis gott kaffe.
En del gav sig av på ett yogoapass direkt bl a vår äldsta deltagare Gunvor, som är 93 år. Andra simmade, bastade, satt i bubbelpoolen och några simmade ute i det underbara solskenet. Samtalen böljade fram och tillbaka om allt mellan himmel och jord - berättelser om sina smärtor, operationer, bra besök i vården och mindre bra besök i vården, medlemsaktiviteter,  träningstips, mattips, om livet i största allmänhet mm.
En del satt ute i det vackra solskenet och bara njöt. Några slappade inne med vatten och frukt och stärkande samtal.
Strax efter 12.00 så gick ”spåret” mot matsalen, där lunchen var buffélunch med sallader, kötträtt, fiskrätt, bröd, ost och sen kaffe och en liten smaskig blåbärspaj och kaffe. Blåbären plockade i skogarna runt Sunne.
Och vid 14-tiden väntade vår utmärkta chaufför vid bussen och då var vi trötta men glada, men fulla av gemenskap.
På bussen hem hade vi ett litet trevligt lotteri med fotvård, hårspray, schampo, stödstrumpor m m som vinster.

En stärkande dag för kroppen, själen och gemenskapen  i Reumatikernas regi.