Selma Spa Sunne

Ögonblicksrapport från rehabiliteringsresa till Selma Spa Sunne 2016

Ca 50 medlemmar från Reumatikerföreningen i Karlstad steg på bussen som kördes av chauffören Lennart från Charterbuss. Kl 07.00 rattade han bussen lugnt och fint mot Sunne, där vi intog en underbar frukost.

Därefter prövade ganska många på en halvtimma med Qigong – även vår äldsta resenär Gunvor – 92 år -, som var helnöjd med resan. Men några gick direkt i bassängen. Flera prövade på ångbastu, vanlig bastu och givetvis bubbelpool. Pia var en av medlemmarna som tyckte det var jätteskönt att bubbla i det varma vattnet. Anette prisade värmen, avkopplingen och möjligheten att få delta i olika pass under förmiddagen. Monica tyckte det var ljuvligt att få bli uppassad. Dithe nämnde det många andra också lyfte fram – den jättegoda maten och de trevliga samtalen med nya kamrater.

Tänk om vi kunnat stanna längre, sa Britt-Marie.

Så med andra ord – en nöjd skara äntrade bussen kl 14.00 för färd mot Karlstad.